Cinta Campuran #1
Jan 18, 2012, ϟ

Tepat jam 8.45 malam , bersama ayah & ibu menonton bola sepak di tv1 .
Ketika sedang menyaksikan perlawanan bole sepak tersebut , tiba-tiba ibu bersuara .

Ibu : Kecik , ibu berkenan (suka) kalau si Baddrol Bakhtiar tu jadi menantu ibu . Dia tu dah la hensem , comel pun ada jugak .
Aku bersuara , " tidak mungkin bu , Kecik cuma sayang & cintakan abg Bruno Mars seorang saja . Hanya dia dihati Kecik bu .
Ibu tidak puas hati , kemudian ibu beritahu ayah supaya percepatkan pertunangan aku dan Baddrol . Oh tidak ! Aku tak boleh terima hakikat ini , kemudian aku menelefon cinta sejati aku dengan BlackBerry Storm kesayanganku .

Dailing~~lagu Love Light by CN Blue~ tak sangka pulak kacak aku ni minat kpop .
BlackBerry Storm kacakku aku pun berbunyi ~lagu Marry You~ <--- hanya aku seorang je dalam contact list dia letak lagu ni .

Dia angkat , "Yes sayang , kenapa ni? asal menangis ni ?"
Aku balas , "Awak , ibu saya nak saya kahwin dengan Baddrol ."
Dia balas , "WHATTTTTTT ? Baddrol pemain bola sepak tu ? Ini takkan terjadi sayang , you are mine & i'm yours ."

Oh betapa indahnya kacakku cakap macam itu , oh bahagianya ! ! !
btw my sayang boleh cakap Melayu sebab aku ajar sejak kitorang couple lagi . Best sangat semasa ajar dia , sebutan dia agak kelakar BANYAK ! hahahahaha !

oke sambung yang tadi , kacakku pun terus hangdown phone dia & pagi tu dia datang rumah aku . Kedengaran kereta Lamborghini Aventador LP 700-4 di halaman rumahku . Tanpa membuang masa , aku terus memakai tudung & pergi menyambut kedatangan kacakku itu .
Kacakku , "Assalamualaikum !"
Aku jawab , "Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh , masuklah jangan malu-malu . Ibu ada dekat dapur , ayah pula kat belakang rumah ."

My kacak Bruno pun masuk & duduk atas sofa . Aku pun duduk bersimpuh di lantai . Nak duduk sebelah dia takut ayah  bawa parang pulak .
Kemudian , ibu datang sambil bawakan minuman . Ibu terus tanya apa hasrat my kacak datang ke rumah . My kacak jawab .
"Mak Cik tolong lah , saya hanya cintakan Kecik sorang saja . Tolong jangan kahwinkan dia dengan Baddrol ."
Kemudian . . . sambungan

new past