Tomboy Pengkid Lesbian
Jan 11, 2012, ϟ

Assalamualaikum & hello there bloggers .
Hari ni saya nak tulis pasal perbezaan antara Tomboy , Pengkid & Lesbians .
Maybe ada yg sudah tau , tapi ada juga yg tatau lagi .

Tomboy - Perempuan yang berwatakan & berpakaian seperti lelaki . Tetapi mereka mempunyai naluri & nafsu terhadap lelaki . Golongan ini masih dianggap sebagai wanita normal walaupun bergaya seperti lelaki .

Dalam bab ini Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Bukan dari golongan kami siapa saja wanita yang menyerupai lelaki dan siapa saja lelaki yang menyerupai wanita.” (Musnad Ahmad, no: 6875 dengan sanad yang dinilai hasan oleh Ahmad Syakir). Bahkan ‘Abdullah ibn ‘Abbas r.a. menerangkan bahawa: “Rasulullah s.a.w. melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki.” (Shahih al-Bukhari, no: 5546). Hadis-hadis larangan dalam bab ini juga diriwayatkan oleh Abu Hurairah dan Aisyah r.a.




Pengkid - Perempuan yang bergaya , berpenampilan , bercakapan seperti lelaki . Dari segi naluri jantina , mereka suka kaum sejenis iaitu perempuan .











Lesbian - Perempuan yang suka kaum sejenis . Pengkid juga dikategori sebagai lesbian akan tetapi ada juga lesbian dari segi luaran mereka nampak seperti perempuan biasa .









Firman Allah :


“Kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran. Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut yang menghujani mereka dengan batu kecuali keluarga Nabi Lut. Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam sebagai limpah kurnia dari kami. Demikianlah Kami membalas orang-orang yang bersyukur. Dan sesungguhnya Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa kam tetapi mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu” (Surah Al-Qamar : 33-36)

new past